Публикувано на: 28.01.2025 г.

ОБЯВЛЕНИЕ
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРС ЗА ИЗБОР НА ЧЛЕНОВЕ НА ОРГАНИ НА УПРАВЛЕНИЕ – СЪВЕТ НА ДИРЕКТОРИТЕ
НА „МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ – ПИРДОП“ АД, ГР. ПИРДОП

На основание чл. 63, ал.3 от Закона за лечебните заведения, чл. 21, ал.1 от Закона за публичните предприятия и чл. 69, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия,

Община Пирдоп открива конкурс за избор на членове на органи на управление – съвет на директорите на "МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ - ПИРДОП" АД, ЕИК 202503899, състоящ се от трима членове, както следва:

Позиция 1: Независим член;
Позиция 2: Представител на общината;
Позиция 3: Представител на общината, отговарящ на изискванията на чл. 63, ал.1 от Закона за лечебните заведения

при следните условия:

  1. Изисквания към кандидатите:

До участие в конкурса се допускат лица, които отговарят на следните изисквания:

  • да са български граждани или граждани на Европейския съюз, на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
  • да притежават завършено висше образование по една от следните специалности: медицина, дентална медицина, право, фармация или от професионално направление „икономика“ (за кандидатите по позиции 1 и 2);
  • да притежават образователно-квалификационна степен "магистър" по медицина, съответно дентална медицина, и с квалификация по здравен мениджмънт или образователно-квалификационна степен "магистър" по икономика и управление и с придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт (за кандидатите по позиция 3);
  • да имат най-малко 5 години професионален опит;
  • да са почтени и да имат добра репутация по см. на чл. 34, ал. 5 от ППЗПП;
  • да не са поставени под запрещение;
  • да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
  • да не са лишени от правото да заемат съответната длъжност;
  • да не са обявени в несъстоятелност като едноличен търговец или неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, обявено в несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
  • да не са били членове на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две години преди назначаването, ако са останали неудовлетворени кредитори;
  • да не са съпруг/съпруга или лица във фактическо съжителство, роднина по права линия, по съребрена линия – до четвърта степен включително, и по сватовство – до втора степен включително, на управител или член на колективен орган за управление и контрол на същото публично предприятие;
  • да отговарят и на другите изисквания, предвидени в устава на дружеството;
  • да могат да отделят достатъчно време за изпълнение на възложените им задължения.
  • да не са служители в публичното предприятие (за кандидатите по позиция 1);
  • да не са акционери в същото публично предприятие (за кандидатите по позиция 1);
  • да не са лица, които лично или чрез свързани лица имат търговски отношения с публичното предприятие (за кандидатите по позиция 1);
  • да не са едноличен търговец, акционер или съдружник в търговско дружество, което има същия или сходен предмет на дейност като публичното дружество (за кандидатите по позиция 1);
  • да не са свързани лица с друг член на управителен или контролен орган на публичното предприятие (за кандидатите по позиция 1).
  1. Срок на договора и начин на определяне на месечното възнаграждение

Договорът за възлагане на управлението с избрания кандидат за съответната позиция се сключва за срок от 5 /пет/ години.

Месечното възнаграждение се определя при условията и по реда на чл. 56 от ППЗПП:

- за независимия член и за представителя на общината възнаграждението се определя съгласно чл. 56, ал.3 от ППЗПП при стойност на една бална единица равна на 20% (двадесет процента) от минималната месечна работна заплата, установена за страната за съответния месец;

- за представителя на общината, отговарящ на изискванията на чл. 63, ал.1 от Закона за лечебните заведения, възнаграждението се определя съгласно чл. 56, ал.3 ППЗПП при стойност на една бална единица равна на 20 % (двадесет процента) от минималната месечна работна заплата, установена за страната за съответния месец  плюс допълнително възнаграждение съгласно чл.56, ал.4 ППЗПП, при стойност на една бална единица равна на 50 % (петдесет процента) от минималната месечна работна заплата, установена за страната за съответния месец;

3. Необходими документи за участие в конкурса

За участие в конкурса се подават документи, поставени в два отделни плика, както следва:

Плик № 1 – съдържа документи, удостоверяващи съответствието на кандидатите с изискванията за участие и критериите за подбор:

  • Заявление за участие в конкурса по образец (Приложение № 1);
  • Автобиография;
  • Нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование по една от следните специалности: медицина, дентална медицина, право, фармация или от професионално направление „икономика (за кандидатите по позиции 1 и 2);
  • Нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен "магистър" по медицина, съответно дентална медицина или образователно-квалификационна степен "магистър" по икономика и управление (за кандидатите по позиция 3);
  • Нотариално заверено копие от документ за придобита квалификация по здравен мениджмънт - за кандидатите с образователно-квалификационна степен „магистър” по медицина, съответно дентална медицина (за кандидатите по позиция 3);
  • Нотариално заверено копие от документ за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт - за кандидатите с образователно-квалификационна степен "магистър" по икономика и управление (за кандидатите по позиция 3);
  • Нотариално заверено копие от трудова книжка или осигурителна книжка, или друг документ, удостоверяващ професионален опит;
  • Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от ЗПП по образец – (Приложение № 2);
  • Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от ЗПП по образец – (Приложение № 3);
  • Свидетелство за съдимост;
  • Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 от ЗПП по образец – (Приложение № 4 - за кандидатите по позиция 1);

Плик № 2 - съдържа концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление, за петгодишен период.

Плик № 1 и плик № 2 се поставят в един общ запечатан непрозрачен плик с ненарушена цялост, който се надписва с позицията, за която се кандидатства и наименованието на публичното предприятие, трите имена на кандидата, адрес, електронна поща и телефон за кореспонденция и връзка.

Документите се подават в сградата на Общинска администрация - Пирдоп, пл. “Тодор Влайков“ № 2, ет.1, гише № 1, „Център за информация и услуги“ и се завеждат по реда на тяхното постъпване. За всяко постъпило заявление се издава документ, в който се  посочват входящ номер, името на подателя, датата и часът на приемането му.

Едно лице може да кандидатства и подаде документи само за една от конкурсните позиции.

  1. Срок за подаване на документите за участие в конкурса

Документите за участие в конкурса се подават до 16.00 часа на 18.02.2025 г. Документи, постъпили в деловодството след този срок, не се разглеждат.

  1. Общодостъпно място, на което ще се обявява информация във връзка с конкурса е официалната интернет страница на Община Пирдоп и Информационното табло в сградата на Община Пирдоп.
  2. Начин на провеждане на конкурса

Конкурсът ще се проведе на  три етапа:

  1. Проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания;
  2. Оценяване на изготвената и представена от кандидатите концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление, за петгодишен период;
  3. Събеседване (интервю) с кандидатите.

Темите, предмет на събеседването с кандидатите са:

  • Особености и характеристики на дейността на публичното предприятие;
  • Източници на финансиране и начини за стабилизиране/подобряване на финансовото състояние на публичното предприятие;
  • Органи на управление на публичното предприятие – права и задължения.

Критерии за оценка на концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление, за петгодишен период:

  1. Съответствие на концепцията с нормативните изисквания, уреждащи дейността на дружеството;
  2. Степен на реална приложимост на поставените цели и задачи за развитие на търговското дружество;
  3. Съответствие на формулираните цели и задачи с предмета на дейност на търговското дружество;
  4. Съответствие на концепцията с обективното състояние на търговското дружество;
  5. Логическа структура на разработката.

Критерии за оценка на проведеното събеседване:

  1. Обосновано представяне на приоритетите и задачите на търговското дружество;
  2. Степен на познаване на нормативната уредба;
  3. Управленска компетентност;
  4. Административни умения, професионални и делови качества;
  5. Комуникативни и организационни способности.
  6. Информация за текущото състояние на предприятието – Приложение № 5
  7. Конкурсът се провежда по реда и правилата на Правила за провеждане на конкурс за избор на членове на органи за управление – съвет на директорите на "МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ - ПИРДОП" АД (Приложение № 6), приети с Решение № 180 от 28.11.2024 г. на Общински съвет - Пирдоп.

Приложения: Съгласно текста.

Членове на конкурсната комисия:
Председател:
Владислав Вутов – Правоспособен юрист                

 

ПРИЛОЖЕНИЯ:

Приложение 1 - ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА УЧАСТИЕ В КОНКУРС

Приложение 2 - ДЕКЛАРАЦИЯ относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от Закона за публичните предприятия

Приложение 3 - ДЕКЛАРАЦИЯ относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от Закона за публичните предприятия

Приложение 4 - ДЕКЛАРАЦИЯ относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 от Закона за публичните предприятия

Приложение 5 - Информация за текущото състояние на “Многопрофилна болница за активно лечение Пирдоп” АД, гр. Пирдоп

Приложение 6 - Правила за провеждане на конкурс

РЕШЕНИЕ №180 на Общински съвет - Пирдоп