2019-03-12  

Покана: Спортен празник на Пирдоп...

ПОКАНА ДА ПОСРЕЩНЕМ ЗАЕДНО ПРОЛЕТТА! 2019-03-12 ...

2019-03-11  

Сирница в Пирдоп ...

Сирница в Пирдоп Страшни кукери и сирнишки огън изгониха злото и лошотията от Пирдоп На...

2019-03-07  

Кметът посрещна участници в програмата...

Кметът посрещна участници в програмата „Еразъм+" В Община Пирдоп гостуваха ученици от България, Македония и Румъния,...

2019-03-18  new

Кампания за събиране на масови...

ОБЩИНА ПИРДОП СЪВМЕСТНО С ОРГАНИЗАЦИИ ПО ОПОЛЗОТВОРЯВАНЕ НА МАСОВО  РАЗПРОСТРАНЕНИ ОТПАДЪЦИ, С КОИТО ИМА СКЛЮЧЕНИ ДОГОВОРИ     СЪОБЩЕНИЕ  Уведомяваме всички...

2019-03-15  

Съобщение от МВР ...

Съобщение от МВР Министерството на вътрешните работи, Дирекция "Комуникационни и информационни системи", съобщава, че на 01.04.2019...

2019-03-12  

Технически прегледи на земеделска и...

ОБЯВА На 20.03.2019 г. от 09.30 до 12.00 ч. на Автогара - гр. Пирдоп ще се...

 
 
 

Всеки клиент ще може да провери дали покупката му е отчетена в НАП

Всеки клиент ще може да провери до пет минути дали покупката му е отчетена в НАП, след като влязат в сила новите изисквания, записани в Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин. Измененията в нормативния акт бяха публикувани в петък в „Държавен вестник", като тяхната основна цел е засилване на финансовата дисциплина и подобряване на контрола при отчитането на търговските обороти.

Съгласно новите изисквания, информацията за всяка покупка, платена в брой, с чек, ваучер, дебитна или кредитна карта, или с други заместващи парите платежни средства, ще трябва да се изпраща до пет минути към сървърите на НАП. На всяка касова бележка трябва да има и двумерен баркод (QR код). След сканирането му всеки един клиент ще може да провери дали данните за неговата покупка са изпратени и отчетени в НАП, както и ако това не се е случило - да подаде автоматично сигнал за това. По този начин данъчните очакват да се засили гражданският контрол и да се подобри финансовата дисциплина на търговците при отчитане на оборотите.

Промените предвиждат също, че няма да се допуска издаването на други служебни бонове, освен изрично дефинираните в наредбата. Предвидени са и други промени, свързани с изисквания към софтуера за управление на продажбите, които използват някои фирми, за да автоматизират издаването на платежни документи.

Всички регистрирани по ДДС фирми ще имат срок до края на март 2019 г. да приведат дейността си съобразно изискванията на наредбата. Срокът за всички останали, включително бензиностанциите, е до края на юни 2019 г., а за тези, които използват интегрирани автоматизирани системи за управление на търговската дейност - до края на 2019 година.

За да информират фирмите навреме, от НАП са подготвили информационна кампания, която предвижда своевременно публикуване на информация на интернет страницата - www.nap.bg, отпечатване и разпространение на специални брошури, персонален мейлинг до заинтересованите лица, както и срещи в офисите на НАП в страната. 

Освен това, вече е изработен и публикуван специален софтуер, с който всеки, притежаващ фискално устройство, може да провери дали то подлежи на доработване или не, на интернет страницата на НАП на адрес: http://nraapp02.nra.bg/fdlookup/.


Източник: НАП-София област

2018-10-15